Nie posiada chyba osoby, która nie lubiłaby dostawać prezentów – nawet najbardziej drobny upominek sprawia, że czujemy się lepiej, mamy lepszy humor i bardziej pozytywnie patrzymy na świat. Nasz idealny humor przenosi się też na osobę, od której taki prezent dostaliśmy. Właśnie ten psychologiczny aspekt wykorzystują specjaliści od reklamy i marketingu – wręczając nam upominki reklamowe niejako związują nas ze swoją firmą i sprawiają, że kojarzy się nam ona pozytywnie, jako coś dobrego i atrakcyjnego.
Niestety pod tym względem człowiek jest bajecznie podatny na manipulację i łatwo nim stresować, co jest skrzętnie wykorzystywane w różnego rodzaju kampaniach reklamowych, zachęcających do kupna danego towaru albo skorzystania z jakiejś usługi. Wręcz najprostszy trik polegający na tym, że gadżety reklamowe są dodawane do już zakupionego produktu (np. gratisowa koszulka, maskotka, etc.) sprawia, że sprzedaż może się dosłownie kilkakrotnie zwiększyć. Szczególne pole do popisu posiadają marketingowy w okresach świątecznych , a oprócz tego pod koniec roku, gdzie popularnymi gadżetami są głównie kalendarze na przyszły rok. W współzależności od zamówienia, producent kalendarzy ma możliwość wybić na nich logo firmy, która ma być promowana lub zaopatrzyć je w zdjęcia popularnych przedmiotów, które są przez nią sprzedawane. To niewyobrażalnie skuteczny metodę na to, aby reklama była widoczna przez cały rok – w końcu kalendarz wisi w widocznym miejscu, a konsument pośrednio lub bezpośrednio utrwala sobie w świadomości logo i markę, po którą potem bezwiednie sięga w sklepach.
Sprawdź również: Studiosiedem – kalendarze producent.